Canadian Life - Reisverslag uit Richmond Hill, Canada van Inge Bruin - WaarBenJij.nu Canadian Life - Reisverslag uit Richmond Hill, Canada van Inge Bruin - WaarBenJij.nu

Canadian Life

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

16 April 2012 | Canada, Richmond Hill

Hi all,

How's it going? I am doing great! I can't speak Dutch anymore ;) haha

Nee hoor grapje, de Nederlandse taal verleer je niet zo snel naar 20 jaar. Maar neemt niet weg dat mijn Engels als een trein gaat en ik gelukkig tot nu toe totaal geen moeite met de taal heb gehad :)

Het nieuwe is er inmiddels wel vanaf. Ik ben helemaal ingeburgerd, gewend aan het Canadese leven :)Ook hier moet er iedere week een aantal machines was gedraaid, gevouwen en gestreken worden. Niet het poetsen van mijn luxe "penthouse" te vergeten en het dagelijkse koken. Het leven dat ik hier leef is normaal voor me. Weet inmiddels wel de weg en gelukkig zit ik aan de hoofdstraat "Yonge". Dit betekend dat ik rechtstreeks naar south or north, east or west kan. Ook zit ik dicht bij Major Mackenzie (major mack), dit brengt me rechtstreeks naar mijn werk! Niet geheel onbelangrijk als je afhankelijk van het openbaar vervoer bent! Maar elke dag is het weer een verassing hoe het met de file staat, als we over het viaduct rijden en naar de snelweg kijken staat er elke ochtend km's lange file richting downtown :| Mensen die me zelfs de weg vragen, zie ik er dan zo Canadees uit?

De persoon die graag een kijkje in het leven van HR wilde nemen voor 2 maanden is afgelopen maandag vol goede moet begonnen, maar afgelopen vrijdag de handdoek in de ring gegooid.. Dus die komt niet meer terug :P haha En we waren nog wel zo lieeeef!
Maandag zijn we dus weze lunchen ter ere van onze nieuwe en enigste guy in het team. En dinsdag alweer en dit keer met een grote groep collega's gezellig weze lunchen omdat er een nieuwe receptioniste is! Erg gezellig en weer leuk de andere te zien, er zit namelijke en aantal afdelingen op een andere lokatie omdat ons gebouw te klein werd. Dit gaan ze wel op korte termijn veranderen er komt namelijk een groter kantoor gedeelte bij, zodat de andere lokatie weer naar ons komt :)

Mijn begeleider van int. office heeft afgelopen week een telefoon conference gehad met mijn stagebegeleider en ze was heel te vreden! Beetje jammer dat ik zelf niks meer van haar heb gehoord. Dus a.s. woensdag maar aan mijn studiebegeleider een update vragen!

Verder ben ik vorige week zaterdag avond naar downtown afgereisd, om te meeten met een oud montessori klasgenootje en een studiegenoot van haar. Zij waren net aangekomen en nog met een jetlag en volbewondering te kijken naar het mooie en bruisende downtown hebben we gezellig bij gekletst. Oja, binnenkort ga ik ook eindelijk weer een keer stappen!! Dat is wel een van de weinige dingen die ik mis.. en volgens een van mijn collega's mocht ik niet weg gaan zonder hier het nacht (naja eigenlijk avond) leven ondekt te hebben ;)Hier gaan ze namelijk al rond een uur of 10pm uit en komen rond 2am al thuis :| Dan begin ik normaal gesproken net.. haha

Had ik trouwens al verteld dat ik laatst kroketten in de Dutchstore heb gegeten.. Nou ik kan je zeggen, de kroketten van de Febo uit de muur zijn nog beter te eten. Volgens mij snapte ze niet helemaal hoe je die dinger moet bakken... Ze waren net aan gaar en zelf bij de mensen die net na mij bestelde waren ze nog bevroren!! Nee, dit is geen grap! Van de week even zitten kletsen met Stacey, een collega met Nederlanse achtergrond. Zij maakt haar eigen kroketten, jammie! haha Tot slot waren er ook nog zeurende dikke aso Nederlanders die de kaas met korting moesten hebben.. En aan het razen dat fat tegen moet was in het nederlands.. Iedereen die het verstond kon heerlijk meegenieten..

Cheers! (en nee daar bedoelen ze hier niet proost mee ;))

Inge

PS. Ik kwam erachter dat mijn bankpas door G&D is geproduceerd! ;)

  • 16 April 2012 - 14:55

    Cor En Hellen:

    Hee meisje, gaat goed hè. Helemaal goed ingeburgerd in the canadian Fijn. Hier is alles goed, klussen bij mijn kinderen neemt veel tijd in beslag en druk in de zaak. We moeten heel binnenkort nog ff naar je moeder toe echter nog geen tijd gehad komt wel. Nou tot de volgende keer. Het ga je goed.

    Groeten en xx Cor.

  • 28 April 2012 - 20:19

    Tom:

    Zusje,

    Ik denk niet dat die fiets het nog doet!

    Mt wie ga je stappen?

    Tom

  • 29 April 2012 - 03:32

    Inge De Bruin:

    Hooi Familie! Bedankt voor je berichtje Cor! Inmiddels zijn we alweer 14 dagen verder.. sorry voor mijn late reactie! Groetjes aan iedereen daar.

    Broer, beetje late reactie van je eh! :P Ik moest even nadenken over welke fiets heeft ie het... maar ik ga er vanuit dat je het over de fiets op de foto hebt ;) Nee denk het ook niet.. Binnekort een keer met collega's :)

    Aan het einde van de week heb er weer een belangrijke week op zitten dus dan zal ik weer een nieuw verhaal plaatsen.

    ps het gaat nog steeds goed en bijna op weg naar Vancouver :D

    Groeten daar en take care! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 05 Nov. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 21086

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 30 September 2012

Internship Giesecke & Devrient Systems Canada Inc.

Landen bezocht: