De eerste week is voorbij gevlogen!! - Reisverslag uit Richmond Hill, Canada van Inge Bruin - WaarBenJij.nu De eerste week is voorbij gevlogen!! - Reisverslag uit Richmond Hill, Canada van Inge Bruin - WaarBenJij.nu

De eerste week is voorbij gevlogen!!

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

05 Februari 2012 | Canada, Richmond Hill

Heey allemaal!

Hoe gaat het met jullie? Ik hoor verhalen over strenge vorst, schaatsen, sneeuw enzzz. Nou hier is het af en toe koud, maar dan weer 'warm' en spraken ze afgelopen week al een keer van temperaturen voor in de lente (wat nog steeds koud was!). Anyways, de eerste week zit erop!

Maandag begon mijn eerste stagedag, nadat ik had uitgevogeld hoelaat ik op kantoor moest verschijnen ben ik met de bus richting Markham vertrokken. Het is een makkelijke verbinding vanaf mijn huis, alleen hangt de reis tijd af van de files.. ong. 30 minuten. Maandag moest ik eerst bij de receptie melden, waar ik een foirmulier van geheimhouding moest tekenen, vervolgens werd ik de wachtkamer ingelaten. Daar heb ik mijn ogen uitgekeken..! Een deur, die als een ronde schuifdeur open gaat, dan ga je erin staan, dan gaat de deur dicht en gaat de deur aan de andere kant open.. net een film. Voordat ik daar doorheen mocht moest ik een foto laten maken, maar niet alleen dat ook een scan van mijn rechter oog! Later bleek dus dat je die oogscan nodig hebt als je naar het productie gedeelte toe wilt. Nadat dat allemaal geregeld was kwam Marina mij ophalen en liet ze me zien waar zij kantoor hebben. Daar ontmoette ik mij andere twee collega;s waar ik samen met Marina bij zit. Ook Maria en Susan (VP HR) ontmoet. Iedereen was direct erg aardig en liet me welkom voelen. Op maandag schijnt het bij G&D op kantoor altijd een gekkehuis te zijn, waardoor ik dus nog niet veel kon doen. Mijn login voor de computer was nog niet klaar omdat er bij security iets mis was gegaan met de papieren die al een paar maanden geleden ingevuld waren.. dus ik kon alles weer opnieuw invullen. Verder moest ik twee quizen maken over G&D en al het beleid en procedures doorlezen.. daarmee was de dag aardig gevuld. Op dinsdag was er een meeting met de 5 medewerkers van de hr afdeling en hebben we samen gelunched (lees eten laten afleveren!) jammie :) Op donderdag mocht ik mee voor een training over de nieuwe visie missie en values die vanuit Munchen (hoofdkantoor) zijn doorgevoerd. Ik zat hier met alle managers en Vice Presidents en de directeur. Erg leuk om heb allemaal te ontmoeten. Er moest in groepen van 5 worden samengewerkt en ik werd in mijn groep toegewezen als notulist aangezien de mannen geen mooi handschrift hadden voor op het bord en ik eigenlijk niets kon inbrengen omdat ik nog nisk afweet van alle gang van zaken binnen het bedrijf. Iedereen denkt altijd dat meiden/vrouwen als een stel kippen reppen, nou deze mannen konden er ook wat van! haha. een aantal mensen die ik sprak waren verast dat wij in Nederland zoveel talen leren.. en natuurlijk kwam ook de vraag over de klompen voorbij en nee ik loop nooit op klompen:P

Afgelopen dinsdagavond kwamen Melis en Chris mij ophalen bij mij thuis om vervolgens samen te gaan dineren met Andreas downtowm Toronto! Waar je er normaal gesproken ong 30 minuten over doet, deden wij er ruim 1 uur over door de file. Om vervolgens moeite te hebben met een parkeerplaats te vinden en tot over maat van ramp ook nog eens helemaal om te lopen om bij het restaurant te komen. Maargoed naar een half uur te laat te komen, onder het mom van "sterren komen toch ook altijd te laat" waren we er eindelijk! Het eten was erg lekker, vooraf gerookte eend, hoofd Bison en na een lekker toetje! :) Toen kwam het allerlaatste afscheid van een bekende.. namelijk van Melis, voelde wel even raar omdat ik nu de volgende bekende pas in juli zie!

Gister ben ik om ontdekkingsreis gegaan.. Na ruim een uur gereist te hebben arriveerde ik at Union station, downtown Toronto! Wat heb ik daar genoten de hele dag :) Ik heb voor mij gevoel al heel veel gezien. Ik ben eerst richting de CN tower gelopen, onderweg kwam ik een souvenirswinkel tegen waar ik maar gelijk een kaart van de stad heb gekocht en nee géén een keer verdwaald!! :) Nadat ik besloten had de cn tower rond zonsondergang te bezoeken, ben ik mijn weg vervolgd richting het water. Ik heb me plek voor de zomer al gevonden! Echt heel mooi (zie foto). Na een warme chocomel en een route uitgestipelt te hebben ben ik mijn weg vervolgd. Door het entertainment district naar China town, iemand nog een leuke nepperd nodig?! Genoeg keuze. Daarna ben ik doorgelopen naar little italy, dat viel me een beetje tegen, niet zoveel te doen. Toen ben ik terug gelopen richting financial district en naar denk ik een van de durste straten van Toronto! Prada, gucci, guess, LV, Burberry, Hemes enzzz. Ook nog een te mooie Maserati gespot.. Ik dacht laat ik eens de Burberry shop ingaan en kijken of er iets leuks was.. nou nadat ik een portemonnee van over de $500 weer snel terug gelegd had ben ik toch maar weer gegaan ;) hahaha. Omdat het tegen half 5 was vervolgde ik mij weg richting de CN Tower. Lekker met de subway want mijn beentjes wilde niet meer zogoed naar een dag van lopen. Eenmaal daar was ik precies op tijd voor de zonsondergang, wat is dat adebenemend moooooi!!!!! OMG echt genoten, ik ben er denk ik wel 2,5 uur geweest. Ook by night met alle lichtjes is het prachtig!! Ik ben ook naar het uiterste puntje geweest op 447 meter hoogte, zeer indrukwekkend :D Na al deze indrukken besloot ik om weer richting huis te gaan en was blij toen ik rond 21u mijn benen op de bank kon leggen. Moe maar zeker voldaan!

Vandaag doe ik het lekker rustig aan, beetje de was, opruimen wat andere dingetjes en alvast rond kijken voor de zomervakantie een mooie route te maken.. En dan begint morgen alweer week 2! Hopelijk de week dat ik echt kan beginnen met de projecten die ik toegwezen krijg :) Voor volgend weekend ben ik nog aan het twijfelen wat te doen, terug naar TO of al richting de Falls..

I'll keep you posted and take care! En ik vind het nog steeds super om zoveel leuke berichten overal en van iedereen te krijgen. THANKS !!


  • 06 Februari 2012 - 09:58

    Cor En Hellen:

    Nou Inge, leuk en duidelijk verslag. je werk lijkt wel een James Bond film, Irisscan en dergelijke. We kijken uit naar je volgende verslag, pas goed op je zelf.
    Lieve groeten, Cor Hellen en Lotte.

  • 06 Februari 2012 - 09:59

    Cor:

    By the way, geweldige foto`s.

  • 06 Februari 2012 - 23:22

    Inge De Bruin:

    Dankjewel! Ja klopt, voelde even alsof ik in een film zat.. haha
    Het uitzicht boven in de CN tower is echt fenomenaal om te zien!

  • 07 Februari 2012 - 08:55

    Tom:

    Zusje,

    Wat een leven, beetje op kantoor zitten, hapje eten. Stad in, beetje lopen, beetje foto's maken. :P

    Leuk verhaal, en mooi om te zien dat je jezelf als ware Nederlander gedraagt. Oranje boven zullen we maar zeggen.

    Succes met je tweede week, en mocht je niet weten wat te doen in het weekend heb ik nog wel een ideetje... Werken!

    Tom

  • 07 Februari 2012 - 12:27

    Inge De Bruin:

    Danjewel Bro! Tjaa dat werken doe ik al de hele week... ;)

  • 07 Februari 2012 - 12:27

    Inge De Bruin:

    Danjewel Bro! Tjaa dat werken doe ik al de hele week... ;)

  • 11 Februari 2012 - 15:26

    Roxanne:

    Hee!

    Leuk om te lezen dat jij het ook zo naar je zin hebt! Echt gave foto's ook! Kun jij al een beetje wennen aan de werktijden? Volgens mij is het voor jou extra zwaar; en een hele nieuwe omgeving die je moet verkennen en ook nog eens flink werken, vind het knap hoor!! Take care!!

    Groetjes Roxanne

  • 11 Februari 2012 - 18:00

    Inge De Bruin:

    Hey Roxan, Bedankt voor je berichtje! Vind ik leuk om te krijgen :) Ja ik ben helemaal ingeburgerd, valt me mee dat ik s ochtends direct naast mijn bed sta ;) hahaha. Het is niet moeilijk om te reizen van huis naar werk, huis is erg leuk hele grote kamer! Leuke huisgenoten Dus dan scheelt het allemaal al een hoop! Verder is het gaaf om in downtown toronto te zijn, erg indrukwekkend :) En de collega;s zijn ook super aardig en behulpzaam en ben nu begonnen met mijn twee projecten en daarnaast voer ik ook nog andere werkzaamheden uit. En hoe is het met jou? Jij al kunnen wennen aan je stage? Heb jij een opdracht of doe je vanalles en nog wat? Waar zit jij ookal weer? Succes en tot spreeks! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 05 Nov. 2011
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 21096

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 30 September 2012

Internship Giesecke & Devrient Systems Canada Inc.

Landen bezocht: