Goodbye Holland, Hello Canada - Reisverslag uit Richmond Hill, Canada van Inge Bruin - WaarBenJij.nu Goodbye Holland, Hello Canada - Reisverslag uit Richmond Hill, Canada van Inge Bruin - WaarBenJij.nu

Goodbye Holland, Hello Canada

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

28 Januari 2012 | Canada, Richmond Hill

Zo.. daar ben ik dan met mijn aller eerste verhaal vanuit mijn nieuwe leefomgeving voor de komende 8 maanden!
De komende tijd ga ik voornamelijk via deze site jullie spammen met mijn verhalen over mijn belevenissen hier in het verre Canada.

Het begon allemaal een jaar geleden, toen ik met de orientatie begon voor de mogelijkheden van stage buitenland. Heel veel tijd is er in gaan zitten om dit tot in de puntjes goed te regelen. de laatste week werd het nog even kritiek of ik wel mocht gaan omdat de uitslagen van de laatste tentamenweek niet allemaal terug waren. Vorig weekend was het weekend van de afscheidsfeestjes. Vrijdags met Joyce en Yvon ouderwets gezellig de laatste vrijdagavond bij DE10 afgesloten. Zaterdags met de meiden en aanhang bij mij thuis gezeten en een super boek met foto;s gekregen. Kijk er elke keer weer met een glimlach naar! En de avond goed afgesloten in de stad :) En zondag is de familie gezellig op bezoek geweest.

Donderdag 26 januari:

Ik stond voel goede moed op om mijn koffer in te gaan pakken. Nadat ik al mijn spullen in mijn kamer had uitgestalt kon het inpakken beginnen. Nadat mijn koffer vol gepropt zat en nauwelijks meer dichtkon, dacht ik.. laat ik het eens op de weegschaal zetten. Nou toen kon ik wel janken.. 37kg verscheen er op het schermpje. Dus alles er weer uit om vervolgens 'kritisch' te bekijken wat thuis kon blijven. Uiteindelijk poging twee op de weegschaal. Maar ook deze keer verscheen er overgewicht namelijk 30kg schoon aan de haak. Toen nog maar eens gekeken wat écht niet mee hoefde, wat schoenen kleding ed eruit en voor de derde keer op de weegschaal was het dan toch eindelijk gelukt: 23kg. Koffer dicht en niks meer aan doen. Maar dat was nog lang niet alles want ik nam ook nog een volgepropte reistas en laptoptas mee in de handbagage.
Na thuis de laatste dingen geregeld te hebben. Zijn mam en ik 's avonds nog gezellig voor de laatste keer naar DE10 geweest.

Vrijdag 27 januari:

's ochtends vroeg om 6.00u ging de wekker al. Snel gedouched en aangekleed. De auto getankt en de spullen achterin. Klaar om richting Adam zuid-oost te vertrekken om mijn broer op te halen en daarna naar schiphol door te rijden. Zonder files, verliep de auto reis voorspoedig.
Eenmaal aangekomen op schiphol, was het wachten op melis. Tegenwoordig zitten er geen vrouwtjes meer aan de balie bij de klm maar moet je zelf je e-ticket daar printen en zelfs je koffer zelf wegen en wegsturen. Maar een geluk, ik werd hierdoor niet gecontroleerd op mijn handbagage.. ;)
Na afscheid genomen te hebben van mam en tom en de ouders van Melis, begon het grote avontuur toch echt.

Melis die naar haar vriendje Chris vloog en ik voor mijn stage. In eerste instantie konden we niet naast elkaar zitten tijdens de vlucht maar bij binnenkomst in het vliegtuig kon er toch nog wat geschoven worden en zaten we gezellig naast elkaar! En wij maar denken.. wie gaat er nu in januari naar Canada, nou dat hebben we geweten.. De vlucht is super verlopen, geen turbulentie niks dus erg fijn! Zelfs het klm voedsel was enigsinds te eten dus niks te klagen. En dan tot onze vreugde ook nog een eigen schermpje in de rugleuning, met een ruim assortiment aan entertainment! Ik heb de Heinken ontvoering en De bende van Oss gekeken, spaanse basis cursus gedaan en wat spelletjes. Eenmaal aangekomen op YYZ werden we vrij snel geholpen bij de douane, maar omdat mijn visum nog in orde gemaakt moest worden, moest ik nog even de mannen bij immigration verblijden met mijn komst. Opzich hebben we daar ook niet heel lang moeten wachten. Eenmaal bij de koffers aangekomen konden we onze spullen zo pakken! Elk nadeel heeft ook zijn voordeel..

Nadat we chris zagen, zijn we richting de uitgang gelopen waar Dana mij al op stond te wachten met haar SUV, ja hier heb je geen alto, maar hier heb je gwoon een terreinwagen als boodschappenautootje. Vanaf het moment dat ik gearriveerd ben, voelde het niet raar. Het voelde eerder als een soort van thuiskomen omdat ik veel natuurlijk wel herkende van afgelopen zomer. Dana is harstikke aardig en ook een ander huisgenootje. Verder is er vandaag iemand vertokken, dus binnenkort komt er nog een nieuwe. Beetje jammer dat ze vanochtend al rond half 6 ofzo spullen naar beneden aan het sjouwen was met de muziek aan.. Verder is het huis wel erg gehorig, van goede issolatie hebben ze denk ik niet gehoord hier.. Maar mijn kamer in de kelder is erg groot, maar ook erg geel.. Neemt niet weg dat ik er erg blij mee ben!! Ik heb inmiddels mijn spullen uitgepakt en wat foto;s neergezet zodat het een beetje gezelliger wordt en niet zo kaal meer is :) Gisteravond gelijk mee op sleeptouw genomen naar de grocerystore.. moest weer even wennen aan de enorme grote supermarkten! Niet even 5 rijen door rennen, maar heel wat meer. Vandaag ben ik zelf even een stuk gaan wandelen om te kijken hoe het er bij daglicht uitziet. Ik weet inmiddels waar ik moet opstappen met de bus en het is ongeveer een half uurtje naar mijn werk. en hier om de hoek is een "kleinere" winkel, een soort van aldi op zen canadees.

Vandaag is het een stuk kouder dan gister, maar dat komt vooral omdat het licht aan het sneeuwen is. Morgen ga ik nog lekker uitrusten, aangezien ik wel moe ben van het tijdsverschil en alle hectiek van de laatste tijd op school.

Tot slot wil ik alle lieve mensen bedanken die mij berichtjes hebben gestuurd via hier,fb,msn,sms,telefoon ed. Heel erg bedankt, super leuk! En het doet me goed om te zien dat er zoveel mensen meeleven.

Deze week begint de eerste stageweek en as dinsdag komen Melis en Chris hierna toe om mijn kamer te bewonderen en gezellig downtown TO te gaan eten en drinken! :)

I'll keep you all posted and take care in Holland!

Oja, voor de mensen die er intresse in hebben. Mijn adres is:

63 B Benson Avenue
Richmond Hill, On
L4C 4E5

Liefs,
Inge

  • 28 Januari 2012 - 20:34

    Tom:

    Zusje,

    Leuk om te lezen over je eerste twee dagen. Het geel is inderdaad heel geel. Succes met de sneeuw, ze verwachten het hier ook aankomende week.

    Tom

  • 28 Januari 2012 - 20:37

    Inge:

    Hey Bro, Mooi geel is niet lelijk.... ;) De sneeuw valt tot nu toe nog mee gelukkig! Jullie ook succes, ik denk dat het bij jullie eerder een chaos wordt dan hier.. hahaha :P xx

  • 28 Januari 2012 - 20:42

    Will:

    Inge fijn dat je nu al een verslag hebt geschreven. Ik gs nu eerst de foto's bekijken.

  • 28 Januari 2012 - 20:43

    Inge De Bruin:

    Hoi Mam, Ja ik dacht zal jullie een plezier doen;) Ik ga zo even een dutje doen denk ik :P haha

  • 29 Januari 2012 - 14:12

    Tonny Martina :

    hallo Inge we hebben de foto's bekeken ziet er goed uit wel koud he maar dat gaat het hier ook worden, heel veel plezier succes en we houden je in de gaten.

  • 29 Januari 2012 - 18:26

    Susan:

    Hee Inge, Wat leuk om je eerste verslag te lezen vanuit Canada en de foto's te zien! Ik wil je voor morgen alvast succes en heel veel plezier wensen! :)
    liefs Susan

  • 29 Januari 2012 - 21:52

    Cor En Hellen:

    Hee Ing, leuk je eerste verslag in den vreemde. Inderdaad erg geel maar ja buiten is het weer erg wit. het een heft het ander op. Ziet er gezellig en vertrouwd uit, we gaan je volgen. Lieve groetjes van ons allemaal. Cor en Hellen.

  • 30 Januari 2012 - 09:05

    Roxanne:

    Hee!!

    Leuk om te lezen hoe de eerste dagen zijn gegaan! Mooie foto's ook :-)

    Liefs Roxanne

  • 03 Februari 2012 - 03:40

    Ingedebruin:

    Bedankt voor jullie reacties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 05 Nov. 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 21094

Voorgaande reizen:

27 Januari 2012 - 30 September 2012

Internship Giesecke & Devrient Systems Canada Inc.

Landen bezocht: